annafia.webblogg.se

Njuter av livet och har två härliga pojkar Oscar & Melker. Är gift med Sigge. Bor på landet i ett hus vi själva byggt. Hos oss bor även nakenvovven Sixten. Är barnsligt förtjust i vackra ting o älskar att resa.

LOVELY FRIDAY

Kategori: Allmänt

Det är fredag. Barnen har sprungit i vattenspridaren och vi har ätit ute i det gröna. Nu tar vi ett glas rött och kollar på finalen av let´s dance. Det är ljummen sommarkväll och livet leker. Underbart.
 
 
 
Känns som om det blir en toppenhelg, jag är långledig och imorn vankas det tjejpartajj!

FINASTE KONSTEN

Kategori: Allmänt

 
Igår när jag kom hem från jobbet runt 23, så satt den här fina teckningen på sovrumsdörren. - Bästa Oscar!
Sån här fin konst ska minsann ramas in o hängas upp.
 
 
 

VECKOSLUT

Kategori: Allmänt

Här är det jobbhelg för mig och idag är det kvällstur som gäller. Skönt med sovmorgon och så hinner jag äta en låång go frukost:) Ska även försöka mig på en runda i spåret. Vi är nämligen barnlediga - Oscar och lillfis är på Unda och sover i husvagn hos farmor och farfar. Sigge var på herrmiddag igår och eftersom jag jobbade så fick det bli en minisemester för de små.
 
 
I veckan var det operation för Melker, allt gick så bra med sövningen och så vidare, men själva ingreppet gick inte att göra utan de kom ganska snabbt tillbaka med honom. Han har är en mycket ovanlig förträngning i sin lilla näsa där tårarna ska rinna ut. Det som händer nu är att vi får åka till Sahlgrenska där de troligtvis kommer göra en ny konstgjord väg före stoppet. Känns såklart inte roligt och första tanken var att nu räcker det - inte mera operationer. Men det är en stor infektionsrisk att bara låta det vara och själva stoppet kommer alltid vara där om de inte gör något åt det.
 
 
 
Till något mycket roligare! Vi har bytt bil. En hög vardags lyxkänsla på det. Bara det att den har en fungerande AC gör att jag höjer den till skyarna;)
 
 

SOVA ÖVER HELG

Kategori: Allmänt

I helgen sov vi hos syrran i Vänersborg, mycket lek för barnen, melodifestival och vin för oss vuxna. Som alltid en superkul helg när vi ses.
 
 
En lien tjej blir stor... Amalia fyllde 7 på sön morgon, grattis tjejen!
 
 
 
Idag var det förskoleklass besök inför höstens skolstart, så spännande. Men lite pyssel med glitter, kottar och annat hanns det med före och se så fint det kan bli. " Det är en husbil".
 
 

Kärlek

Kategori: Allmänt

Älskade  fina barn - vad jag håller er kär. Den kärlek man känner för sina barn är svår att förstå innan man blir förälder. En varm kram eller deras skratt och livsglädje, underbart. Visst det är slitigt ibland, man är trött och tiden räcker oftast inte till . Men ett liv utan dom? Aldrig!
 
 
 
 

Tors med löfte om sommar

Kategori: Allmänt

Härligt väder idag... man kan nästan nosa sig till lata dagar på stranden.
Fick massa fina gratulationer igår som värmde i hjärtat och vårruset bjöd som vanligt på en tjejfest som heter duga. 5000 var vi som sprang och jag gick i mål på 28 min, vilket jag är helnöjd med.
 

Honung x flera och rosa dröm

Kategori: Allmänt

 
Har fått lite olika sorters honung - och imorse tyckte Oscar det var dags att provsmaka lite. Hans favorit var högsommarhonung medan min var den med valnötter i. Melker tyckte nog allihop var minst lika smaskiga. Sen var det dags för en rosa dröm - en smoothie av hallon, kvarg, mjölk och socker. Den proteinrika kvargen och alla c-vitaminer i hallonen är en suverän energiboost och härlig törstsläckare (o dessutom ganska mättsam). En perfekt mello helt enkelt.
 
 
 
Imorn är det dags för vårruset, och min lilla födelsedag;)
 
Ha en toppendag.
 
 
 
 
 

LÄGGA ORD ÄR KUL

Kategori: Allmänt

 
 
Oscar har börjat intressera sig för bokstäver & ord och för att inte tala om siffror, plus & minus.

Vi har ett växthus

Kategori: Allmänt

Vårt fina växthus - och blivande lilla oas byggd av gamla fönster är snart färdigt. Lite mera drag med penseln bara! Lite pirrigt känns det. De gröna fingrarna kommer sättas på prov. Nåja tänker att jag får börja i liten skala och så får det ta form allteftersom.
 
 
 
 
 
 

Skön fre och lite släkthäng

Kategori: Allmänt

 
Mammas just nu busigaste busunge!
 
 
 
 

vårspring i små ben

Kategori: Allmänt

1 maj och en ängels hjälp

Kategori: Allmänt

Känns skönt att bara säga MAJ. En fantastisk månad tycker jag.
Igår firade vi Sigge som fyllde 32 med årets första grillning.
För en stund sen ringde en snäll man och frågade om jag hade tappat min plånbok? Har jag, tänkte jag och kikade i väskan. Visst var den borta. Han hade hittat den på vägen i stan i fm. Och därmed hade den legat där sen igår då vi var i stan. Så var iväg och hämtade den och nu är den åter i tryggt förvar. Har ingen aning om hur jag tappade den, men allting fanns kvar och mannen är i min ögon dagens eller varför inte veckans ängel.
 
 
 
Önskar en trevlig 1:a maj;)