annafia.webblogg.se

Njuter av livet och har två härliga pojkar Oscar & Melker. Är gift med Sigge. Bor på landet i ett hus vi själva byggt. Hos oss bor även nakenvovven Sixten. Är barnsligt förtjust i vackra ting o älskar att resa.

28/2

Kategori: Allmänt

Go kväll i stugan. Här sover barnen och vi sitter och slösurfar på element till övervåningen. Annars har det jobbats och varit på dagis. På em gick jag en kurs i avancerad hjärtlungräddning på och passade på att köra ett pass core/gummiband innan jag for hemåt.
Veckans skidresa var kanon med mycket sol och härliga åk. Vi hängde mest i barnbacken och Oscar lärde sig åka rikigt bra. Men skidskolan ratade han helt, så det lägger vi aldrig  mera pengar på. Melker var mest nöjd med att åka pulka och tulta runt och kika på alla spännande filurer med skojjiga skor (skidor).
 
 
 
 
 
 

Imorn blir det åka av i Lindvallen

Kategori: Allmänt

Bilen är fullpackad efter ett antal vändor från huset till bilen -  och snart är det dags att krypa ned i sängen. Imorn är det egentligen bara kaffe och smörgåsar som ska göras iordning för att ha på vägen. Startklara ska vi möta upp Linda, Mikael & barnen klockan nio i Filsbäck. Kollade vädret förut och de lovade sol sön och mån -  underbart.
Från o med nu kommer ja fota från den här lilla skönheten vilket innebär att jag äntligen skaffat ny kamera. En kompakt systemkamera från Olympus fick det bli.
 
Ha ett par fina dagar så hörs vi.

Balansera mera

Kategori: Allmänt

Nu ska det balanseras! Jag har införskaffat nya jobbskor - såna där med rullsula. De lovar mycket... ska bli kul o se om de håller måttet. Kunde man inte fått den snygga kroppen på köpet oxå?! Men var o tränade på sjukhuset igår o har en sån där härlig lagom träningsvärk idag. Känns gött.
 
 
För mer info gå till jobi.se
 
 
Oscar o ja lagade tacos häromdagen. Hade nästan glömt hur gott det är.
 
 
 
Ska snart bege mig mot jobbet, ledig imorn o jobbar lör. Sen åker vi till Sälen Sön- Tis.
Puss

min första bröllopsdag

Kategori: Allmänt

Inte tänkte jag runt 20 att lilla jag när jag var 30 ska skulle ha världens finaste barn, mitt drömhus och en fantastisk man. Jag lever min dröm tack vare dej Sigge. Du är min bästa vän och den som känner mig allra bäst. Vi har delat både toppar och dalar och är som ler och långhalm. Idag ska jag pussa på dej xtra mycket!
 
Bilder från ett år sen:
 
 

Sunday

Kategori: Allmänt

 
Söndag igen. Här hemma låter det högt av alla maskiner då Sigge lägger golv på övervåningen,  både skönt och roligt att vi börjar bli klara.
I går firade vi äldste lillebrorsan John som fyllde 25. Kommer ihåg när han låg i mammas mage o hon var höggravid...
Mamma bjöd på mumsig pastasallad och tårta och vi stannade kvar till sent på kvällen och såg på melodifestivalen. Hittills tycker jag Sean banan är kingen!
 
Kalasfina innan vi far iväg till Tråvad:
 
Födelsedagsbarnet, hipp hipp hurra!
 
 Lässtund med gammelmorfar Kalle
 
Ha en fin sön. Nu ska jag åka och hämta Oscar hos kompisen.
 
Ps. imorn firar jag & Sigge 1-årig bröllopsdag,... herregud va fort ett år går ♥
 
 

Fettisdagen

Kategori: Allmänt

Här har det ätits semlor och bakats bröd. Detta e mitt absoluta favoritbröd o så enkelt å göra dessutom.  Visst är det lyxigt när det ju luktar så gott i hela huset oxå!
 
Melker har fått en fablesse för skor (å d e ju toppen när man har små fötter så man kan prova hela familjens)
 
Ha det fint alla.
 
 

vind i ryggen

Kategori: Allmänt

 
Här har vi haft en skön dag. Trivs som bäst i hemmets lugna vrå, där laddar vi batterierna, njuter av stillheten och varann. I em tog vi en långtur på sparkarna o d gick som hejsan.
 
 
 
 

Så fint

Kategori: Allmänt

Nu börjar min helg... ledig imorn & fre för o sen jobba helgen. Lär mig så otroligt mycket varje dag på jobbet, men blir oxå så trött efter en dag. Så gott med lite tid hemma. Oscar tempade 39 igår kväll så han har varit med mormor idag (har vabbat så mycket det senaste att vi tacksamt tagit emot hjälp från mor - o farföräldrar) Sen är det ju mysigt att de får lite egen tid ihop. Oscar o mormor har bl.a. åkt spark o byggt snölykta. Melkisen har varit på dagis idag eftersom han var piggelin.
 
 
ha det gott.

Veckoslut

Kategori: Allmänt

Igår var det namngivning åt mitt kusinbarn Isabelle. Så söt hon var.
Kvällen fortsattes sen  med melodifestivalen, pizza o charader hemma hos oss. Storsyrran m. fam sov över och vi vuxna och barnen har haft en lugn och mysig dag. Tv-spelet har gått varmt under helgen  och jag kan lugnt konstatera att Mariokart är minst lika kul som när man var liten.
 
Ha en fin vecka.

Hallå Helg

Kategori: Allmänt

Bästa fre o helg, härligt... Idag har jag & Birgitta tapetserat Melkers rum och en bit av vardagsrummet. Barnen har busat med farfar så länge. När vi var klara for jag in till stan o handlade. Försöker tänka på att handla varor som är snälla mot miljön och mot våra kroppar. Det är viktigt tycker jag. Ok det är dyrare, men kanske behöver man inte äta så mycket av exempelvis pålägg eller ägg eller köpa lika mycket kläder. Men det är inte helt lätt att försöka vara en medveten konsument å jag e det långtifrån jämt, men jag försöker... sen så har sigge kommit över en del gamla fönster - kanske blir det ett växthus där vi kan odla lite eget oxå.
Imorn ska vi på namngivningscermoni till min kusins barn på Kinnelkulle o sen ska syrran plus fam sova över o vi ska kolla på melodifestivalen o dricka vin!
 
 
Ha en finfin helg