annafia.webblogg.se

Njuter av livet och har två härliga pojkar Oscar & Melker. Är gift med Sigge. Bor på landet i ett hus vi själva byggt. Hos oss bor även nakenvovven Sixten. Är barnsligt förtjust i vackra ting o älskar att resa.

Liten paus

Kategori: Allmänt

Har bestämt mig för o ta en liten paus ( eller kanske lång) från bloggandet. Inte för att ja inte gillar det. Tvärtom- det är kul att fota, klippa, klistra och skriva. Men det tar mycket tid. Och sista tiden har det mera känts som ett måste än ett driv av att det är roligt. Sen barnen varit knyten har jag skrivit i varsin bok till dem om saker som hänt i deras små liv. Det kommer jag fortsätta med. Känns fint att lämna över när de blir vuxna. Ses vi inte mer härinne så ses vi där ute istället. Stor kram.

Tversted strand

Kategori: Allmänt

Såhär fin strand har vi ett stenkast från där vi bor. 
 
 
Ett par dagar kvar har vi här, sen väntar spännande skolstart och nytt jobb. Hoppas ni oxå har det toppen.

mijoner miljarders legoklossar

Kategori: Allmänt

Vi är i Danmark nära skagen , i en liten by med stenhus och granne med havet. Ska lägga ut lite bilder.
 
Tyvärr verkar sommaren flytt sin kos men vi har det bra ändå. Idag var vi på legoland och det höll måttet för alla förväntningar. Själv blev jag nog lite förvånad över hur bra det var. Vi hade jättekul bland stora o små 
åkattraktioner, legobyggen, 4D bio, middag i riddarborg och mycket mera.
 
 
 
 
 
 

Hjulafton

Kategori: Allmänt

 

Lite kik

Kategori: Allmänt

Här kommer lite pics från övervåningen å det börjar arta sig må jag säga. Nöjd som tusan lutar jag mig tillbaka och kan konstatera att det har/är varit en rolig resa att bygga huset men också oj så slitigt.
 
 
 
 
 
 Nu ska det njutas vidare av semestern.
 

Kylande effekt

Kategori: Allmänt

 
Häromdagen visade mätaren nästan 30 grader varmt. Då är det skönt med lite spring över kylande vatten.
 
 
 
 Jag bad Oscar om hjälp att hämta lite gurka o tomat till hamburgarna och se vad gott han kom in med:
 
 
 

Fint utanför dörrn

Kategori: Allmänt

 
Se på min fina pelargon som står på verandan och säger "Hej, hur har din dag varit? - välkommen hem".