annafia.webblogg.se

Njuter av livet och har två härliga pojkar Oscar & Melker. Är gift med Sigge. Bor på landet i ett hus vi själva byggt. Hos oss bor även nakenvovven Sixten. Är barnsligt förtjust i vackra ting o älskar att resa.

En ny vecka

Kategori: Allmänt

Har hemma studier idag, så vi tog lite sovmorgon med mys till adventskalendern innan det var dags o fara till dagis. Årets kalender måste vara en av de bästa som gjorts, sitter likt Oscar som ett barn i soffan och följer det närmast slaviskt.
 
Idag damp kallelsen till Melkers operation ner i brevlådan. 13/1 kommer de vidga hans lilla tårkanal. Är ju ett relativt litet ingrepp men han ska ändå sövas. Kommer säkert gå jättebra och vi får vara med tills han somnar. Men vet att det kommer kännas skitjobbigt ändå. Sina barn vill man skydda under sina vingar och mota bort allt ont från.
 
Efter pluggandet ska jag försöka mig på en städning. Men vet knappt vart jag ska börja. Känns som röran och smutsen kryper på mig och attackerar från alla håll. Får ladda med en stor kopp kaffe. Ha en fin dag

Kommentarer

  • Irene säger:

    Usch o fy för operationer på ens barn :(

    Klart det känns jobbigt när dom sövs, när Kasper sövdes så dog jag en smula.. O både min sambo o hans vän bröt ihop som små barn när deras barn behövt sövas :(
    Men som tur e, så e det snart över :)

    Det e ju rätt häftigt hur sjukt känslig man e när det kommer till ens barn.. :)

    2012-12-18 | 14:04:21
  • Anna säger:

    Visst är det så. Finns inget värre än när man vet att de har ont eller mår dåligt. Krama dina killar från mig.

    2012-12-18 | 22:32:40
  • Irene säger:

    Nä, det e ju så..

    Det ska jag göra :)
    Du med :)

    2012-12-21 | 09:01:52
  • Emma säger:

    Hej du!
    Jag minns när de började (säsong ett, eller vad man ska kalla den..) sända den julkalendern. Det har i år blivit sporatidiskt tittande för min del, men funderar på att köra ett maraton sedan. :)

    Stackars liten, ja visst vill man inget hellre än att sktdda de små. på tal om sövningar, så blev ju Emil sövd för ett par veckor sedan, och det av en ännu mindre "anledning" eller vad man ska säga... Han ramlade på förskolan och slog upp ett jack, som angränsade till underläppen. Det gick såklart inte så i vaket tillstånd så det blev sövning. Han skötte sig jättebra! :) Det kommer gå bra för eran skrutt också, men visst känns det lite. Det ser ju så mycket värre ut, än vad det är när de ligger där med en syrgasmask. :) Kram på dig och god jul! :)

    Svar: Herj Emma!´Självklart ska du köra ett maraton med julkalendern;)
    Skönt att det gick bra för er lille kille. Det kommer det säkert att göra för oss också, tack för omtanken.
    Ha en riktigt bra och mysig jul. Kram på er
    Anna Gustafsson

    2012-12-22 | 01:24:35
    Bloggadress: http://smyckenmedkarlek.blogspot.com

Kommentera inlägget här: