annafia.webblogg.se

Njuter av livet och har två härliga pojkar Oscar & Melker. Är gift med Sigge. Bor på landet i ett hus vi själva byggt. Hos oss bor även nakenvovven Sixten. Är barnsligt förtjust i vackra ting o älskar att resa.

Återvinning

Kategori: Allmänt

Jag tycker det är roligt att återvinna gamla möbler. Dessutom är det bra för miljön att inte alltid köpa nytt. Å med lite kärlek blir allt fint. Dessa två stolar kommer Sigges mormor ( de var då bruna med beige plysch klädsel). Å så här fina blev de sen:
Fotöljen är även den gammal o den fick jag av min farfar när jag var liten. Tyget hade blivit solkigt, men hittade detta fina tyg i Saleby. Kan verkligen rekommendera ett besök dit om någon är ute efter billiga tyger - finns dessutom ett brett sortiment.Klädde om den tillsammans med svärmor som kan det mesta i hantverksväg. Det tog ungefär en halvdag och det var både roligt och inte så svårt som jag trott.
Ha en bra dag

Kommentarer

  • Cissi säger:

    Vad fina stolarna blev!

    2012-12-15 | 13:08:28
  • Annelie säger:

    Vad snygga de blev! (synd att de är så obekväma bara)

    2012-12-15 | 17:05:45
  • Anna säger:

    Ja visst blev dom fina. Oscar tyckte inte heller de va särskilt bekväma utan tyckte vi skulle bygga ett ryggstöd;)

    2012-12-15 | 20:56:18
  • Karl Ulf Emanuelsson säger:

    Ja dom ar ju fina

    2012-12-17 | 00:18:35
  • Jessica säger:

    Tänk vad lite nytt tyg och färg kan göra, de blev verkligen superfina! Jag har två liknande stolar i källaren som jag köpte för ganska längesen på second hand, men sen har jag inte kommit längre. ;-)
    Kram

    Svar: Jessica: använde tygfärg och målade med på sitsen... var lätt som en plätt. Fast den vita ville bara lysa igenom hur mycket färg jag än tog. Så det blir nog att hitta på ngt annat till den. Köpte färgen på slöjddetaljer. Men tror faktiskt att den på Panduro Hobby är bättre. Enkelt sätt o förnya ett tyg - sånt gillar man! Kram på dej o hälsa fam.
    Anna Gustafsson

    2012-12-17 | 16:10:01
    Bloggadress: http://www.jessicajessie.blogg.se
  • Ulrika säger:

    Vad smart att använda tygfärg!!! De är ju jättefina!

    2012-12-27 | 16:29:39

Kommentera inlägget här: